Copywriting: ets allò que publiques
T’agradaria atreure més visites a la teva pàgina web? Pren-te un parell de minuts i llegeix perquè t’exposo aquí la manera d’ampliar el teu abast i influència sobre el teu públic objectiu mitjançant tècniques de copywriting.
Un viatge de mil quilòmetres comença pel primer pas. El copywriting és una de les tècniques que formen part d’una estratègia d’Inbound Màrqueting, en què els objectius veritablement ambiciosos són a mitjà i llarg termini. Però això no impedeix que des del principi comencis a generar noves oportunitats de contactes per al teu equip de vendes a través dels continguts que vas publicant.
El copywriting et permet aconseguir més visites, crear engagement amb els teus públics i generar noves oportunitats per al teu equip de vendes
el que ja no funciona
Primer de tot posem-nos en la pell del teu públic objectiu:
- T’agrada que et telefonin a casa per a oferir-te serveis que no t’interessen?
- Què t’interrompin la lectura d’un article interessant amb un pop up?
- Rebre SPAM al teu correu electrònic?
- Haver d’esperar a “saltar l’anunci” per veure un videotutorial o un videoclip?
En realitat, no hi ha cap empresa que vulgui molestar el seu target. Aquestes situacions no són fruit de la mala fe, sinó de la incomprensió. Són cops cecs i costosos de marques que apliquen les estratègies de comunicació de l’era dels mitjans de comunicació de masses en l’era del social media.
tens l’oportunitat de canviar
Per a adaptar-te a les noves formes d’accedir al teu públic objectiu convé comprendre com viu la gent avui dia: com es diverteix, com es comunica, com treballa, com compra i consumeix…
El propòsit del copywriting és generar continguts de valor per atreure audiències
Una bona forma de comprendre la situació és comparant-la amb l’anterior. La Publicitat tradicional genera missatges massius i unidireccionals en el moment en què té a l’audiència reunida davant un contingut d’interès (una pel·lícula, les notícies…). Això funciona encara avui en els mitjans de comunicació de masses, premsa, ràdio i televisió bàsicament.
El que no funciona és aplicar les mateixes tècniques a la comunicació digital. En aquest àmbit, les audiències continuen agrupant-se entorn a continguts rellevants, però la comunicació comercial és rebutjada per intrusa perquè l’usuari té la possibilitat de rebutjar-la.
La clau està en l’emissor del contingut. Si bé abans les marques pagaven grans sumes per a dirigir-se a l’audiència que havia congregat un mitjà de comunicació, ara destinen aquests recursos a actuar com a mitjans de comunicació per si mateixes.
Per tant, el que no faran és inundar la comunicació amb informació comercial sabent que ningú llegiria una revista en la que només hi hagués publicitat. Les marques que s’estan guanyant l’audiència ho fan publicant informació de valor per al seu públic objectiu, ja que és l’única manera d’aconseguir la seva atenció i establir un vincle en el temps.
En aquests moments centenars, potser milers de persones, estan buscant informació sobre el teu producte o servei i… sobre la teva competència
Ho fan amb l’ordinador, però cada vegada més amb el mòbil. Tal com es publica a ADSL Zone, a Espanya hi ha més línies mòbils que habitants, ja que tenim 53,94 milions de línies. És a dir, hi ha 114,9 línies per cada 100 habitants.
Buscar informació sobre allò que tenim curiositat o que volem comprar, encara que sigui de manera latent, s’ha convertit en una part indissociable del consum.
Un procés que anteriorment estava en mans del prescriptor ara és a càrrec del consumidor, que va donant forma al seu desig de compra navegant per la informació que troba en els cercadors o en les xarxes socials.
Penses deixar en mans de l’atzar el contingut que trobi el consumidor?
Si decideixes presentar candidatura a l’interès del teu públic objectiu primer has de ser conscient d’una cosa: el primer contacte online no té per objectiu vendre, sinó seduir. Seduir per a aconseguir que et segueixin, et recomanin, tornin amb assiduïtat, desitgin els teus productes, estiguin al dia de les teves novetats i ofertes… A partir d’aquí aviat podràs acompanyar-los cap al procés de compra.
Si vols experimentar com funciona, intenta recordar l’última vegada que van posar a les teves mans aquell producte sobre el qual estaves preguntant a la botiga… i ja no vas poder separar-te d’ell.
En aquest camí, el copywriting compleix aquesta funció d’anar despertant el desig, de seduir al comprador potencial anticipant una idea de com gaudirà amb el producte o servei una vegada l’adquireixi.
copywriting per connectar
Com a copywriter, porto més de vint anys especialitzant-me en la creació de continguts multimèdia dissenyats per a connectar la teva marca, els teus productes, els teus serveis, els teus valors, els teus somnis… amb els teus públics, ja siguin interns o externs.
També et puc ajudar, si així ho desitges, a posar en pràctica tècniques per nodrir de leads la teva base de dades. Dit d’una altra manera, traslladar els seguidors que puguis tenir en les diferents xarxes socials cap al teu llistat de clients reals i potencials.
No només em baso en la tècnica, també conec el pes que tenen les emocions en el procés de presa de decisions. Per això sóc capaç de redactar textos que et diferenciaran dels teus competidors i, sobretot, que connectaran amb els teus seguidors.
Tot això ho faig mitjançant un procés de coaching de la comunicació. De tots els continguts en brut que atresora la teva empresa, i de la informació que poden subministrar els líders d’opinió que hi ha en els teus equips, sóc capaç de crear els missatges que aniran atraient als teus seguidors.
ets allò que publiques
Sobre la base de tot això, puc proporcionar-te continguts que et permetran connectar amb els consumidors interessats en el teu producte o servei. I en els de la competència.
Puc redactar textos per a tots els canals i formats: xarxes socials, presentacions, posts, ebooks, magazins, textos web, corporatius, per a ecomerce, adaptats a format smartphone…
Pensa-ho un moment: ets fidel tu a un producte o una marca? T’apassiona? Perquè això és el que intentarem que aconsegueixis dels teus clients reals i potencials.
continguts web
Els textos que redacto et permetran connectar amb els teus clients reals i potencials, persuadir-los i acompanyar-los cap a la compra, aconseguir que se subscriguin a les teves xarxes i canals, que et recomanin als seus contactes i que, a més, repeteixin visites i siguin fidels seguidors de la teva marca.
què puc fer per tu?
- Anàlisi dels textos del teu web: propostes de millora.
- Coaching de la comunicació: detecció de continguts rellevants en brut que poden marcar la diferència.
- Redacció de textos web sobre la base de l’estratègia de Màrqueting: engagement i conversions.
- Redacció de textos per a qualsevol fase del funnel de compra: conversions.
- Creació de continguts per a mail màrqueting i mobile content.
- Disseny i manteniment de newsletters i peces per a potenciar l’estratègia de social media: ebooks, fotografia, presentacions, infografies…
- Redacció de notícies i posts. Calendari editorial. Estratègies de Continguts i Mitjans socials adequades als teus objectius.
- Creació de llibre d’estil: per a gràfics i textos. Coherència a través de tota la presència online, i amb qualsevol dispositiu
contacta’m
Tens alguna cosa a explicar i no saps com fer-ho, o vols fer-ho millor? Truca’m, envia’m un email o fes servir el formulari i em posaré de seguida en contacte amb tu.